top of page

ד"ר אביגדור סרברניק שכיחות, מדדי סיכון וטיפול בסרטן תאי הקשקש

סרטן העור הוא הסרטן השכיח ביותר בעולם. במאמר שפורסם בירחון הרפואי של ניו-אינגלנד, מתברר שכ-20% מהאמריקאים יחלו בסרטן זה לאורך חייהם. סרטני העור שאינם מלנומה, הם הסרטנים השכיחים ביותר בארה"ב, עם כ-5 מיליון מקרים בשנה. 


מבין סרטנים אלו סרטן תאי הקשקש הוא השני בשכיחותו, אחרי סרטן תאי הבסיס. גרורות בבלוטות לימפה מופיעות ב-1.9-5.2% מהחולים והתמותה מהמחלה היא של 1.5-3.4% מהחולים. בחולים מדוכאי חיסון שכיחות המחלה גדלה בפקטור של 655-250, עם שכיחות גדולה יותר של חזרת הגידול סמוך לנגע הראשוני וכן גרורות ב-6-15% מהחולים המדוכאים. המחלה שכיחה יותר בגברים מנשים ביחס של 3 ל-1 והסיכון במחלה עולה עם הגיל. הנגעים מתבטאים בקשקשת, פצעים מדממים בעיקר באזורים חשופים לשמש.


ד"ר אביגדור סרברניק, רופא עור בכיר, מסביר כי "שכיחות סרטן תאי הקשקש עולה, ויש חשיבות בצורך להכיר את הגידול הזה, מבחינת גורמים- קרינת UV, מניעת שימוש במכוני שיזוף, להכיר צורת הנגעים ומיקומם באזורים חשופים, וכמובן הטיפול בסוג סרטן עור זה."


הטיפולים השכיחים בסוג זה של סרטו עור, הם הטיפולים הכירוגיים, למיניהם, הן בכירורגיה זעירה והן בשיטת מוהס, כן מטפלים בצריבה חשמלית וגרידת הנגע וכן שימוש בחומרים מקומיים אנטי סרטניים כמו 5 פלורואורציל, רטינואידים ועוד.


ד"ר סרברניק מסכם כי "בעתיד, צפויים טיפולים מונעים, תרופות ספציפיות מעכבות, טיפולים בהזרקה לנגעים עצמם וכן טיפולים בתרופות דרך הפה."




דר אביגדור סרברניק שכיחות, מדדי סיכון וטיפול בסרטן תאי הקשקש





Comments


bottom of page