top of page

סיבות שונות לדלקת כלי דם בעור

לדלקת כלי דם בעור יש ביטויים וגורמים רבים ושונים, זיהומים אופייניים בילדים, בעוד שסיבות לא ברורות וכן מחלות רקע הן הגורמים השכיחים במבוגרים. מחלה זיהומית של פנים הלב יכולה לגרום לדלקת כלי דם בעור, אך מכיוון והתמונה העורית אינה ספציפית דייה, היא קשה לאבחון. במקרים רבים שגורם המחלה לא ברור, טיפולים על סמך השערות בלבד , כמו מתן תרופות המדכאות את מערכת החיסון, בחולים שזיהומים שונים גרמו לתופעה בעור, יכולים להביא גם למוות. בשל כך המחברים שדווחו על ממצאי מחקרם בירחון האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ביוני 2024, ביצעו מחקר רטרוספקטיבי של חולים בין השנים 2018-2023 כדי לברר את הגורמים לדלקת כלי הדם בעור.


נבדקו 102 מטופלים עם דלקת כלי הדם בעור. בגורם השכיח ביותר לדלקת היה גורם זיהומי. (33%), אחריו הגורם ממקור לא ידוע (27%) והגורם הנוסף היו תרופות (13%). מבין מחלות זיהומיות, 35% מהם היו דלקת פנים הלב, וכן המחולל BARTONELLA, היו הגורמים הזיהומיים העיקריים. למרות זאת שליש מהמטופלים שמחלתם נגרמה ע"י גורם זיהומי, קבלו למרות הכל, טיפול סיסטמי בסטרואידים.


המחברים מציינים את החשיבות הגדולה בברור הסיבה לדלקת כלי הדם בעור. מכיוון שלדלקת פנים הלב היא הגורם הזיהומי החשוב ומסכן החיים, במידה ולא מטפלים נכון ונותנים אלטרנטיבות טיפוליות  שאינן תואמות לסיבה לדלקת.



סיבות שונות לדלקת כלי דם בעור
סיבות שונות לדלקת כלי דם בעור


Comments


bottom of page